Upravit stránku

Jak předcházet defektu pneumatik?

Jen částečně, ale prevence vždy pomáhá. Důležitá je pravidelná kontrola tlaku v pneumatikách. Rozhodně ji nepodceňujme před delší cestou a v letních měsících, kdy jsou vysoké teploty. Také se stářím obutí narůstá riziko defektu. Čím starší a opotřebovanější, tím vyšší pravděpodobnost poškození. Prostě jako v životě. 

Když chceme defektu předejít, tak se vyvarujme jízdy na podhuštěných pneu, přetěžování vozidla, nešetrnému parkování a najíždění na obrubníky. Také bychom se měli vyhýbat výmolům na silnicích, pokud to jde. Čím šetrnější jízda, tím větší šance, že k defektu předejdeme.

Co dělat, když jsme píchli? 

I když se vyvarujeme všem rizikům, v životě každého řidiče nastane doba, kdy prostě píchne.

Jakmile zjistíme, že je s naší pneu něco v nepořádku, zastavíme na bezpečném místě. Rozhodně nepokračujeme v jízdě, řídit vůz s poškozenou pneumatikou může být pěkně nebezpečné, nemluvě o nenávratném poškození kola.

Vypneme motor a zatáhneme ruční brzdu. Než vylezeme z auta, oblékneme si reflexní vestu, ať nás všichni pořádně vidí. Naší povinností je umístění výstražného trojúhelníku na kraji vozovky, a to 50 metrů od auta, na dálnici až 100 metrů. 

A co dál? Vyhrneme rukávy, najdeme hever, rezervu a pustíme se do výměny kola. Pěkně špinavá práce, která chce trochu zručnosti.

Anebo si vybereme jednodušší cestu a použijeme přípravky na opravu pneu. Tedy pokud ji máme při ruce. V nabídce je Coyote oprava pneu ve velikosti 300 ml a 500 ml. Umožní nám opravit defekt pneumatiky ať je tma nebo prší. Prostě jednoduše a bez nutnosti okamžitě měnit kolo nebo pneumatiku. Je to opět tak easy, že to zvládnou i dámy, mrkněte na video:

Ovšem pozor! Jedná se o provizorní opravu při drobném defektu, tak abychom mohli nouzově dojet na místo. Výhodou je, že výrobek Coyote oprava pneu je vhodný na všechny typy pneumatik o velikosti 165 x 14“ a větší. Opravíme jak pneumatiky automobilů, motocyklů, tak i bicyklů.

Jak na to? 

Pokud to jde, odstraníme z pneumatiky předmět, který ji propíchnul. Pneu vypustíme a očistíme ventilek. Když mrzne, tak nádobku s přípravkem zahřejeme alespoň na 10˚C, stačí v ruce nebo ventilátorem. Hadičku přišroubujeme na ventilek a držíme nádobku dnem vzhůru. Stlačením uvolňujeme obsah latexové pěny do pneumatiky, dokud není úplně pevná. 

Po aplikaci našroubujeme ventilek a otřeme si špinavé ruce Coyote Ubrousky na ruce :-) No rozhodně jich spotřebujeme méně, než kdybychom kolo měnili. To necháme na pneuservis. Pamatujme si, že Coyote oprava pneu slouží jako první pomoc a provizorní oprava defektu kola. Pneumatiku si necháme co nejdříve opravit.

Ještě důležitá rada, pokud aplikujeme Coyote oprava pneu, tak prvních 5-10 km udržujeme maximální rychlost 50-60 km/h. Přípravek se musí v pneumatice rozprostřít a zcela vyplnit prostor defektu. Hned jak je to možné, měli bychom si zkontrolovat tlak v pneumatice.

Nikdy nepoužíváme Coyote oprava pneu, pokud je pneumatika vyzutá, defekt je na boční straně nebo je v ní moc velký otvor. To už nám bohužel nepomůže nic než okamžitá výměna na rezervu a návštěva pneuservisu.

Každopádně je výhoda mít Coyote oprava pneu vždy při ruce. Nemusíme být ve stresu, když náhodou píchneme. Je to levné, rychlé a jednoduché řešení při řešení malých defektů pneu.

Napište nám!

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné. Vaše údaje nezpracováváme. Využíváme je pouze k odpovědi na dotaz.
Nahoru